Przedszkole (środa) - pogoda, ubrania i zwierzęta podwodne (styczeń i luty)

W styczniu:
 
- poznaliśmy 4 rodzaje pogody: it's cold/cloudy/windy/rainy/sunny,
 
- śpiewaliśmy piosenkę What's the weather like? i zrobiliśmy pogodowy kołowrotek (powtarzaliśmy przy okazji diagramu pogodowego frazy: crayons, please, what colour is it?,colour it, what do we need - glue or scissors?, cut out, please.
 
- nauczyliśmy się kilku nazw ubrań: jeans, dress, hat, scarf, shorts, dress, T-shirt,
 
- decydowaliśmy, które z ubrań nosimy w jaką pogodę: It's cold - I wear a jacket.
 
 








 
 
W lutym:
- 4 osoby (reszta niestety chorowała) wykonały swoją książkę z ubraniami i bawiliśmy się w zagadki np. chłopiec/dziewczynka jest ubrana w niebieskie dżinsy, żółty T-shirt i czerwony kapelusz - trzeba było wybrać odpowiednie strony w książce,
 
- bawiliśmy się w grę Rock, scissors, paper - polska gra Kamień, nożyce, papier i śpiewaliśmy o tym piosenkę; przy okazji liczyliśmy palce: 1+1 is 2, 0+2 is 2, pojawiły się też słowa left/right hand:
 
- poznaliśmy 'marynarkę', która popłynęła na morze, żeby zobaczyć, co tam zobaczyć może
i spotkała podwodne stworzenia: seahorse, jellyfish, turtle, octopus, baby shark i blue whale (A sailor went to sea)
 
- poznaliśmy grę w akuku i na jej podstawie ćwiczyliśmyfrazę I see a seahorse etc.


Tomek pokazuje gotowy rysunek żółwia (turtle)


Janek koloruje meduzę (jellyfish)


Misia i Lena pokazują gotowe rysunki marynarki (a sailor) i ośmiornicy (octopus)



Ola koloruje wieloryba (blue whale)

Komentarze